شهردار دزفول

عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری قابل قبول بوده است

۱ دیدگاه 239 Views

شهردار دزفول از توسعه زیر ساخت های شهری با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بخشی از این طرح ها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.
به گزارش دیدنا بنقل از شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمدرضا کرمی نژاد پنجشنبه در آیین رونمایی از دایره المعارف جامع شهدای مدفون در دزفول در محل مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهر افزود:این اعتبار با مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ عمران شهری در دزفول در سال ۹۴ هزینه می شود.
وی با بیان اینکه شش سرمایه گذار برای مشارکت در اجرای طرح های بزرگ عمران شهری در دزفول اعلام آمادگی کرده افزود:شهرداری دزفول تاکنون با دو سرمایه گذار قرارداد منعقد کرده و مابقی نیز در مرحله عقد قرار داد می باشند.
شهردار دزفول از پروژه احداث تونل حد فاصل پل جدید تا ۴۵ متری به طول دو هزار و ۸۰۰ متر و سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی قرارگاه خاتم به عنوان یکی از مهمترین پروژه های عمران شهری در دزفول نام برد و گفت: موافقت فرمانده سپاه پاسداران برای اجرای این پروژه با سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا اخذ شده است.
کرمی نژاد همچنین از اجرای طرح پیاده محور در حد فاصل میدان آزادی ( مثلث) تا چهار راه شریعتی نیز خبر داد و گفت:این طرح با هدف کاهش ترافیک هسته مرکزی و بازار شهر دزفول با مسقف کردن مسیر و سنگ فرش با چشم انداز ۱۰۰ ساله اجرا می شود.
شهردار دزفول طراحی پل ششم در مجاورت پل شناور در راستای کاهش ترافیک را از دیگر اقدامات در دست اجرا و پیگیری عنوان کرد و گفت: این پل در دست طراحی است.
وی ساماندهی شش ورودی شهر ، زیباسازی ، احداث جاده کندرو و تعریض ورودی های شهر دزفول را از دیگر اقدامات این شهرداری در آستانه نوروز و استقبال از مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت:علاوه بر ۱۵۰ کانکس در کمپ نوروزی ، بوستان های شهری نیز برای استفاده مسافران نوروزی آماده شده است.
شهردار دزفول همچنین با اشاره به مطالبه جدی شهروندان برای ساماندهی وضعیت آسفالت خیابانهای شهر گفت:سالانه می بایست ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات آسفالت در شهر دزفول اجار می شد که در شش سال گذشته اقدامی نشده و اکنون شهر دزفول از نظر آسفالت سه میلیون متر مکعب کمبود دارد.
وی در عین حال گفت:با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر کار خرید قیر برای اجرای طرح روکش آسفالت خیابانها در حال انجام می باشد.
شهردار دزفول همچنین گذری به پروژه تقاطع غیر همسطح فتح المبین و حاشیه های ایجاد شده برای این طرح عمران شهری زد و گفت:پروژه فتح المبین به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شمال خوزستان در حالی در شورای اسلامی شهر دزفول با ۱۲ رای به تصویب رسید که عده ای برای این طرح عمرانی که نقش مهمی در کاهش ترافیک دارد حاشیه سازی کرده و در روند اجرای آن مشکل ایجاد کردند به طوریکه این طرح از طریق سازمان بازرسی و استانداری خوزستان پیگیری شد.
وی افزود: افرادی که اجرای طرح تقاطع غیر همسطح فتح المبین را غیر کارشناسی می دانند چند بار برای بررسی نظرات آنان به شورای اسلامی شهر دزفول دعوت شدند اما این افراد در نشست با مشاوران گره ترافیکی ، نظارت و کارشناسان مربوطه نتوانستند ایراد کارشناسی از این طرح بگیرندو توجیه شدند.
شهردار دزفول در عین حال گفت: هر چند طرح تقاطع غیر همسطح فتح المبین در مرحله ابلاغ برای اجراست اما هنوز فرصت برای افرادی که ایراد کارشناسی از این طرح دارند باقی است و شهرداری آماده گوش دادن به نظرات کارشناسی آنان است.
کرمی نژاد گفت: تقاطع غیر همسطح فتح المبین به عنوان تقاطعی ایمن و شیک با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده اجرا می شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول که از ۲۸ اسفند ماه پارسال تاسیس شده پرداخت و گفت:در مدت یکسال فعالیت معاونت فرهنگی اجتماعی عملکرد قابل قبولی در زمینه برنامه ها و طرح های فرهنگی ، اجتماعی و نیز تعامل و همکاری با سایر دستگاههای اجرایی داشته است.
شهردار دزفول افزود: معاونت فرهنگی در مدت قریب به یکسال از تاسیس خود قریب به ۸۰ برنامه، همایش و یادواره را بصورت مشارکتی و یا راسا برگزار کرده و با توجه به ارتباطات ویژه ای که داشته است به بیش از ۱۵۰ مسجد، هیات و موسسه فرهنگی ، هنری و مذهبی کمک های مادی و معنوی داشته است که این وضعیت برای اولین بار است که در شهرداری اتفاق می افتد.
در این آیین دایره المعارف شهدای دزفول که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری دزفول و با تلاش منوچهرمهدی پور گرد آوری شده رونمایی شد.

پیشنهاد مطالعه

۱ دیدگاه

  1. شهروند

    جناب اقای کرمی مردخستگی ناپذیر دزفول . خداقوت . از زحماتی که برای شهر می کشید سپاسگزارم . انصافا زحمت می کشید واز چهره تان پیداست برای رضای خدا کار می کنید . بنده درتمامی اخبار مربوط به کارهایتان که در سایتهای مختلف انتشار می یابد نظر داده ام ودر همه حال حمایت کر ده ام . حال به عنوان یک همشهری فرهنگی که بتازگی بازنشست شده ام گلایه ای دارم که معضلی برای شهر شده و از چشم همه پنهان است ومتاسفانه هیچ کس پیگیر موضوع نیست .معضلی به نام پیاده رو سازی . قبل از گلایه ام مختصری در باره نقش پیاده رو درایجاد ارامش ونشاط در کشورهای پیشرفته بیان می نمایم . امروزه در دنیا از پیاده رو سازی به عنوان یک صنعت یاد می شود که در کنار صنعت گردشگری ۲ صنعت مهم اجتماعی در قرن بیست ویکم به شمار می روند. پیاد ه روهایی زیبا وجذاب گه دران برنامه های اجتماعی ازقبیل موسیقی و نمایشهای خیابانی اجرا می گردد. پیاده روهایی که خانواده ها را به قدم زدن دران دعوت می نماید تاشاید با نوشیدن یک ابمیوه ویا یک فنجان چای بر سر میزوصندلی های چیده شده در پیاده رو همراه باشد . بنده به عنوان یک شهروند دزفولی از شما انتظار ساختن پیاد ه روی منطبق با استانداردهای روز اروپا را ندارم لیکن توقع هم ندارم که پیاد ه روهایی با این همه پستی وبلندی در ارتفاعات مختلف ایجاد گردد که یکی از مهمترین دلایل کندی عبور وسایل نقلیه چه در خیابانهای اصلی وچه در خیابانهای فرعی است . حاشیه های خیابانها غیر قابل استفاده است . می دانید چرا ؟ بدلیل وجود پل های اتصال پیاده رو به خیابان . پل هایی که گاه تا یک متر از کناره های خیابان در هرطرف را اشغال نمود ه است . به عبارتی ۲ متر از خیابان را پل های اتصال پیاده رو به خیابان اشغال نموده که باعث شده کناره های خیابانها به صورت پلکانی دراید بطوری که نه قابلیت پارک کردن ماشین را دارد ونه می توان از کناره های خیابان با ماشین عبور کرد . حال این سوءال پیش می اید چرا پل های اتصال پیاده رو به خیابان چیزی در حدود ۲متر از عرض خیابانها را اشغال می نماید؟ چون مردم از قانون سرپیچی می کنند وشهرداری هم با انها بر خورد نمی نماید . مگر در هنگام دادن پروانه کار ساختمانی به شهروندان از مردم تعهد نمی گیرید که ارتفاع پیاده رو نباید از ۲۰ سانتیمتر متجاوز باشد ؟ پس چرا بعضی از مالکان تعهد خود رازیر پا می گذارند و پیاده روی خود را تا نیم متر بالا می اورند ولی شهرداری با انها بر خورد نمی نماید؟ وقتی پیاده رو نیم متر از سطح زمین بالاتر باشد پل اتصال پیاده رو به خیابان چیزی در حدود ۱متر از خیابان را اشغال می نماید که به نوعی اشغال قسمتی از خیابان توسط پیاده رو است . نگاهی به خیابان شریعتی از تقاطع خیابان فروهر به سمت فردوسی بفرمایید تا ببینید بلند گرفتن پیاده رو چه قدر از کنار ه های خیابان را اشغال نموده است . شاید شما بگویید این معضل در زمان من به وجود نیامده است . قبول . اما شما برای جلو گیری از ادامه ی چنین وضعی چه برنامه ای دارید؟ جناب اقای کرمی چه کسانی در پلکانی ساختن پیا ده رو ها در دزفول مقصرند . مالکان / مهندسان ناظر ساختمان / بازرسی شهرداری / بنایان اموزش ندیده ؟ چرا دفتر فنی شهرداری نقشه ی ساختمانی را که از سطح زمین نیم متر بالاتر است تاءیید می نماید / چرا با مهندسان متخلف بر خورد نمی شود ؟ کار بازرسی ونظارت شهرداری چیست ؟ چرا به بنایان اموزش نمی دهید که مطابق با استانداردهای شهرداری کار کنند . بسیاری از بنایان اموزش ندید ه قانون شیب رانمی دانند و توان فنی ان را ندارند که پیاده رو را متناسب با شیب بسازند . یک طرف پیاده رو ۲۰ سانتیمتر وطرف دیگر ۵۰ سانتیمتر از سطح زمین بالاتر است . . . جناب اقای کرمی این صندلی چند روزی در اختیار شماست که انصافا خدا پسندانه کار کر ده اید اما در حوزه پیاده رو سازی ؟…. به نظر بنده باید در طول سال چندباربرای مهندسان شهر کلاس های اموزشی گذاشت . به مجموعه ی کارکنان خود در شهرداری های ۳ گانه اموزشات لازم را طی کلاسهای ضمن خدمت بدهید و بنا یان شهر را با فراخوانهای ۶ ماهه اموزش دهید واز ادامه ی کار مالکان متخلف جلوگیری نمایید تا دیگر شاهد تعرض مردم به حریم خیابانها نباشیم . تا دیگر کسی جراءت نکند روی سنگ جدول های شهرداری ۲ یا ۳ ردیف اجر بگذارد و پیاده رو را بالا تر از حد مورد نظر شهرداری بیاورد . کار دوگروه را بیشتر زیر نظر بگیرید . یکی مهندسا نی که نقشه ساختمانها را می کشند وان را اجرا می کنند یعنی مهندسان ساختمان سازی ودیگری بنایان . از هم سطح سازی پیاده روی بلوار یا زهرا و۴۵ متری هم یادی بنمایم که از اقدامات بسیار خوب شماست هر چند که دارای اشکالاتی می باشد .موفق باشید . برای سلامتی وموفقیت شما دعاگوبه در گاه خداوند هستم .

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. پر کردن فیلدهای علامتگذاری شده اجباری است. (ضروری)

اهواز لطیف
٢٩(°C)
وزش باد ٢(mph)
فشار ٢٩.۵٧(in)
محدوده دید ۶.٠(mi)
رطوبت ٢٩.۵٧(in)