در پی انتشار خبر ضرب و جرح یکی از عوامل حراست اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول؛

چه کسی مسئول احقاق حقوق مراجعان به اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول است!؟

فاقد دیدگاه 45 Views

طی روزهای اخیر خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر “ضرب و جرح  یکی از پرسنل اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول توسط همراهان یک از بیماران” که در این رابطه واکنش هایی بعضا شدیدی را از سوی مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ریاست بیمارستان بزرگ و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پی داشت به نحوی که مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی دزفول در دیدار با فرد مصدوم ضمن تاکید بر اینکه در برابر هنجارشکنان کوتاه نخواهیم آمد گفت” از کلیه پرسنل بویژه کارکنان حفاظت فیزیکی خدوم دانشگاه حمایت می کنیم” و مدیر بیمارستان بزرگ دزفول نیز از نیروهای امنیتی!!!(که قطعا منظور ایشان نیروهای انتظامی بوده) و قضایی استمداد طلبیده است.
همچنین مدیر حقوقی دانشگاه در این رابطه اظهار داشته، دفتر حقوقی بیمارستان بزرگ دزفول پیگیری لازم را به طور جد در دستور کار خود دارد و مستندات لازم را در قالب یک پرونده به مسولان قضایی جهت رسیدگی ارائه کرده است.
حال ضمن تقدیر از خدمات شبانه روزی اکثر قریب به اتفاق پرسنل زحمت کش اورژانس دزفول و همچنین تقبیح ضرب و جرح احدی از پرسنل اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول توسط همراه یا همراهان یکی از بیماران که عملی زشت و بدور از اخلاق بوده است، ذکر نکاتی چند در این خصوص ضروری بنظر میرسد.
اکثر مراجعان به اورژانس ها افرادی هستند که یا دچار حادثه شده و یا به ضرورت نیاز به معاینه فوری از سوی پزشک پیدا کرده اند از این رو در وضعیت نامناسب جسمی و روحی قرار دارند و به طبع علاوه بر بیمار همراهان وی نیز شرایط مناسب روحی نداشته و قطعا دچار نگرانی و استرس شدیدی هستند و کوچکترین برخورد نامناسب میتواند کاسه صبر آنها را را لبریز کرده و نتوانند رفتار و حرکات خود را کنترل کنند.
از این رو علاوه بر آموزش پرسنل و افراد حراست اورژانس در زمینه تخصصی خود نیاز است این افراد تحت آموزش های مستمری در خصوص تکریم ارباب رجوع و حتی برخی فنون روانشانسی در خصوص برخورد با افراد حادثه دیده و همراهان آنها قرار گیرند کما اینکه در بازدیدی که توسط خبرنگاران و برخی عوامل شبکه خبری دز جهت بررسی سرزده از این اورژانس صورت گرفت پس از مشاهده عکاس و خبرنگار این شبکه حتی با ارائه کارت شناسایی دوربین عکاسی این شبکه ضبط و عکاس و خبرنگار این سایت مورد ضرب و شتم عوامل حراست این اورژانس قرار گرفتند که این حادثه موجب عذرخواهی ریاست وقت و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی از عوامل شبکه خبری دز گردید.
اینگونه برخوردها حکایت از عدم آگاهی برخی عوامل این اورژانس در خصوص برخورد با شرایط غیره عادی دارد که می تواند موجب بروز درگیری با مراجعان و عواقب پس آن و همچنین زیر سوال رفتن خدمات سایر پرسنل زحمت کش این اورژانس شود.
با نگاهی گذرا به در و دیورار اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول در جای جای آن میتوانیم شاهد نصب یک ماده واحده قانونی در خصوص عواقب سخت قانونی درگیری با پرسنل اورژانس در هنگام انجام وظیفه، باشیم که به نوعی هشدار دهنده برای مراجعان است که حتی در صورت عدم رسیدگی به بیمارشان از ترس برخورد قانونی دم فرو بسته و صرفا به دعا برای شفای بیمارشان  بسنده کنند!
جا داشت به همین اندازه که با نصب این ماده واحده قانونی مراجعان بینوا تهدید به برخود قانونی شده اند به همان میزان نیز نکات و ماده واحده های آموزشی و قانونی در محل اورژانس جهت راهنمایی بیماران در خصوص عدم رسیدگی پرسنل و برخورد نامناسب آنها با بیماران و همراهان آنها نصب می شد که به نوعی توازن و تکریم ارباب رجوع رعایت می شد.
قطعا در صورت برخورد فیزیکی و یا توهین آمیز بیمار یا همراهان بیمار این حق مسلم، برای پرسنل اورژانس محفوظ است که بتوانند از طریق قانونی حقوق از دست رفته خود را احقاق نمایند ولی اگر خطا و کم کاری و برخورد نامناسب (که از عمده شکایات مردم از اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول به شبکه خبری دز است) از سوی احدی از پرسنل اورژانس صورت گرفت، چه کسی مسئول پاسخگویی و حمایت از آنهاست و کدام مدیر حراستی از آنها دلجویی کرده و کدام مدیر حقوقی، حقوق از دست رفته آنها را به صورت رایگان در دستگاه قضا استیفا می نماید!؟
ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریعتر برای مصدم این حادثه، امیدواریم با اتخاذ تدابیر صحیح از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول در آینده دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

پیشنهاد مطالعه

ارسال دیدگاه

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. پر کردن فیلدهای علامتگذاری شده اجباری است. (ضروری)

اهواز Mostly Cloudy
٢۶(°C)
وزش باد ۵(mph)
فشار ٢٩.٩۵(in)
محدوده دید ۴.٠(mi)
رطوبت ٢٩.٩۵(in)